Welcome! Have A nice Day ~_^

Sunday, June 3, 2012

Himpunan Hijau Ke Putrajaya

Assalamualaikum!

apa habaq semua? semoga sihat-sihat selalu :)

Dah baca tajuk kan?

oke,

entri ni Farhan nak ceritakan pengalaman pertama Farhan mengikuti program yang disertai ratusan ribu orang. Sebelum ni ada join jugak program2 macam ceramah semua tu. tapi tak ada la seramai macam ni.

Setiba sahaja Farhan di stadium Darul Aman, terasa menegak bulu roma!

"Subhanallah! ramainya orang!"

Setibanya di Stadium. Ustaz Azhar Idrus sedang memberi kuliah asar. 






Farhan bersama mak dan ayah duduk di stadium tu daripada petang sampailah ke malam. Dapat   berjemaah di dalam stadium adalah satu pengalaman yang baru untuk Farhan. Sebelum ni berjemaah kat masjid ja. Perasaannya Masyaallah!  tak tau ceq nak habaq kat hampa. ;P




Acara kemuncak sebelah malam bermula dengan solat maghrib yang diimamkan sendiri oleh Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang dan kemudian Tuan Guru Haji Salleh mengimamkan solat sunat hajat.






Tatkala selesai Tuan Guru Mursyidul Am membaca doa, para hadirin sekali lagi berasak-asak keluar stadium. Walaupun berasak-asak namun tetap dapat dilihat kesabaran dalam kalangan mereka. Mereka yang tua, yang OKU dan seumpamanya diberi ruang dan dibantu untuk keluar.





Farhan dengan mak dan ayah terpaksa berjalan lebih satu kilometer untuk sampai ke tempat ayah letak kereta. Penat tapi seronok.!

Dapat juga berkenalan dengan pengunjung daripada pelbagai negeri. Dan paling teruja apabila sempat bertegur sapa dengan non muslim yang sama-sama bersemangat turut serta dalam himpunan hijau ni.. =)

Antara intipati kuliah asar yg disampaikn oleh Ustaz Azhar Idrus  : sebagai pengundi, kita wajib mengundi parti ISLAM sebagai wadah perjuangan utk menegakkan hukum ISLAM di Malaysia... =)


sumber gambar daripada diri sendiri dan FB




14 Habaq jugak:

Ayuni said... [Reply Sini]

wow, pengalaman yg bagus....

uncle said... [Reply Sini]

sayangnya..uncle sebagai ahli pas tak sempat nak pergi..sebab tahap kesihatan tak berapa bagus...so uncle sokong dari jauh jer..

FARHAN said... [Reply Sini]
This comment has been removed by the author.
.:: sya ::. said... [Reply Sini]

ramainya...besnya akak, nnty nk pegi lg ajak sya jgk tau :)

caliph shuriken said... [Reply Sini]

owh, awk pegi event ni yer ^^

FARHAN said... [Reply Sini]

@Ayuni : tu la.. ssh nk dpt pengalamn mcm ni.. =)

FARHAN said... [Reply Sini]

@uncle : xpa uncle.. xpi xbermakna xskong.. he3..

FARHAN said... [Reply Sini]

@.:: sya ::. : waaa sya pun suka ek.. bole2.. nt klu ada lgi kita gi sama2.. he3..

FARHAN said... [Reply Sini]

@caliph shuriken : sy berlatar belakangkan keluarga yg kuat politik. ^^' lgpun stadium dkt dgn rumah.. tu yg pi tu.. =)

محمد شهريل القنيطري said... [Reply Sini]

subhanallah..ramainya..saya suka entry ni!!hehe..moga-MOGA dengan niat ikhlas para ulama menegakkan ISLAM,kita menang di PRU13

Mr. Jagung said... [Reply Sini]

wah..ramainyaaa...gud2..saya suka tgok perhimpunan ramai2 camni..camni la cara yg betol nak tunjuk kekuatan diri..da beli mug dak Yuhan??..hahaa

Ayie Abas said... [Reply Sini]

suka pd perjuangan islam spt rasulullah saw...semata2 kerana Allah dan tdk bawa perpecahan sesama muslim.

azie namico said... [Reply Sini]

wah !! memang ramai eh kat sana...dasat lah awk nie.

si kiut lavender said... [Reply Sini]

wowo...den suka bab2 ni sebenaqnya..kiki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...