Welcome! Have A nice Day ~_^

Monday, November 14, 2011

Aksi Kem Gemilang PSRA

 Assalamualaikum..



ok  hari ni CD terasa nak kongsi pengalaman ketika paraktikal mengajar dekat SRA,Jalan Kebun, klang selangor. sebelum mula mengajar, kebetulan sekolah berkenaan nak buat kem, jadi CD telah ditugaskan untuk menjadi fasilitator kepada pelajar2 darjah enam dalam program kem gemilang psra 2011 tersebut.



CD menjadi fasilitator kepada kumpulan "semangat" semuanya 14 orang murid dalam satu kumpulan. Perasaan memang seronok dan bertuah sangat pada ketika tu, sebab murid2 dalam kumpulan CD semuanya sporting dan rilek je..



Jadi bila masuk je dalam kumpulan tu, CD perkenalkan diri dulu lah kepada murid-murid tu, sebab CD baru  je masuk dalam sekolah tu, pelajar-pelajar kat situ bukan kenal CD lagi pun. Bila masuk je dalam kumpulan tu, semua buat dek je kat CD. ada yang bisik2 sambil tengok CD. Jadi CD pun bersuara lah sikit.



"ok ustazah akan jadi fasilitator dalam kumpulan semangat ni, jadi harap kita semua dapat bekerjasama dan semoga kamu mengambil faedah daripada kem ni "



lepas tu macam2 soalan la yang keluar dari budak2 tu, sampai tak sempat mulut yang satu ni nak menjawab.. dalam banyak2 soalan,  yang CD tak boleh lupa bila diorang tanya, "ustazah nape la kecik sangat? ingat budak2 mane la join masuk dalam kumpulan ni tadi"
(ish3.. ni pun boleh jadi soalan --,)






Antara aksi-aksi kami dalam kem gemilang psra ni  >





acara yang terakhir : explorace




salah satu syarat untuk keperingkat seterusnya. 
makan telur mentah. (naseb baik bukan fesi yang kene makan ^^')




disebabkan oleh CD yang tak pandai sangat nak berexplorace ni,
kumpulan semangat menjadi kumpulan pertama di belakang hehe..
(maafkan ustazah iye kumpulan semangat!)


tapi walaupun kalah, kami tetap happy dan seronok menghabiskan
tugas-tugas yang telah diberikan  dengan rilek je.. haha..






peace!! kami kalah yeah!!!! =P





antara acara lain yang sempat dirakamkan >




kaki tak boleh pijak tanah!! (inilah salah satu aksinya)









malam muhasabah diri






hari terakhir sebelum berangkat pulang! 
ramai dah dengan macam2 aksi tidurnya~ 
(dah tak hirau penceramah kat depan ^^!)


 

p/s : seronok jadi fesi =)



  okeh rojer n out!! bye2 ^_^




2 Habaq jugak:

Nur Ketenangan said... [Reply Sini]

salam farhan..sy ingat sy jee kena tnya soalan tu "kenapa ustazah kecik"???hehehe..farhan pon kena gak..sabo je la.=)

Cha_Haya said... [Reply Sini]

wasalam kina.. hehe tahu xpe.. bdk2 darjah 6 dh besar2 diorg.. sma saiz dgn farhan je.. tmbh la kina yg kecik comey tu mesti la kena. hehe ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...