Welcome! Have A nice Day ~_^

Thursday, April 19, 2012

AKU SUDAH DILAMAR... ^_^

Kring!!!! kring!!!!







A: Assalamualaikum,

B: waalaikumussalam,

A: ehem ehem...

B: ya,,,,,

A: eeemmm.. ni sapa ye?...

B: eerrrrrr nak cakap dengan sapa ea?

A: ni sapa?

B: Nurul Farhan, nak cakap dengan sapa sebenarnya? (dia call tanya kita sapa pulak! sekeh baqu tau)

A: eemmmmm.. nak cakap dengan cik yang sedang bercakap ni lah,,

B: oooo ok,, boleh saya bantu? sapa ni sebenarnya?

A: ish,, saya nak cakap pun susah,, mak Nurul tak bagi tau apa-apa ka?

B: haaa? mak saya? bagitau apa? ada masalah ka ni? encik ni sapa sebenarnya?
(gila skema aku time nih-.-!)



A: iya ka,,, nampaknya mak cik Nurul masih rahsiakan hal ni lah...

B: eh.. rahsiakan apa ni?? cuba berterus terang...

A: tak, errrrrrr cik Nurul, macam ni, hari tu saya dah pi rumah cik Nurul, dan saya dah cakap hajat saya kat mak dan ayah cik Nurul, dan nampaknya depa setuju, cik Nurul pulak macam mana?



B: ya Allah!!!! apa ni, satuju apa? maaf la, sat2,, boleh saya tau nama encik?

A: oh terlupa pulak, nama saya Firdaus.

B: baiklah en.Firdaus, saya tak tau apa-apa pun ni,, dan saya langsung tak faham apa yang encik cakapkan. Hajat apa yang En maksudkan? dan macam mana En boleh kenai saya ni? dan saya tak kenai pun encik..

A: baiklah, macam ni cik Nurul, saya dah tak mau simpan lama-lama dah perkara ni, mungkin mak dan ayah Nurul masih tunggu masa yang sesuai nak bercakap tentang perkara ni. Tapi alang dah saya dapat cakap dengan Nurul, saya jelaskan je la ya..

 saya Firdaus, ayah saya dan ayah  Nurul kan berkawan, jadi saya tau mengenai cik Nurul daripada depa lah.

Jadi saya dah pergi rumah cik Nurul pada khamis minggu lepas, waktu tu Nurul tak dak. Nurul kat sekolah. Dan saya dah bagitau hajat saya nak MELAMAR cik Nurul.

Mak, ayah cik Nurul dah bersetuju, Jadi sekarang saya nak tanya daripada empunya badan sendiri.



B: ............................................... aaaa emmmm sapa awk ni sebenarnya? toksah la main-main dengan saya. saya tak dak masa nak layan! mintak Maaf la Encik Firsaus ya. assalamualaikum.

A: ya Allah,, betul la cik Nurul, macam ni lah, saya faham keadaan cik Nurul sekarang.

sekarang cik Nurul, pi tanya mak dan ayah cik Nurul sendiri, lepas ni, harap boleh call saya dan cakap keputusannya ya cik Nurul. Assalamualaikum. ingat! saya tunggu...

A: ................................ waalaikumussalam.




nak percaya ka tak nih!


terus berlari keluar bilik.. mak!!!! mak!!!!!!!


yaaaaa.. ni kat dalam ni!!!! kat TV,, awatnya??

terus berlari dapatkan mak,,

alahai,, ada kak syahiran, kak Ribhan, dengan abang Zakwan, la pulak.. adui!!! ish kacau daun betui!..

awatnya pasai apa?

eeemmm tak dak apa eh... pusing badan nak balik bilik,, (segan nak tanya)


isshhh tanya je la.... eerrrr mak kenai Firdaus??(terpaksa,, hati dah melonjak2)

kakak : oooooo sapa Fidaus ni!!!!

abang buat dek.....

ish sibuk la.. adik tanya mak!

mak senyum-senyum...

mak kenai dak mak... sapa dia Firdaus?

eeemmm Firdaus,,, nanti la,, tunggu ayah balik masjid dulu, nanti kita bincang.

haaa!!!  mak kenai la ni... betui ka ni??

mak senyum... tunggu ayah balik dulu...

ish tak pa lah,,, terus jalan nak masuk bilik,,

hahahahahaahhahaahahahaha (abang dengan kakak gelak)

HAAAAKKK!!!!!

hati terus dapat menangkap sesuatu!!! 

hampa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

oitttttttttttt hampa pekena adik no!!! jahat!!!! abang!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

terus ambik tepon call number Firdaus..

~mum i'll grown up now.... its brand new day..~ tepon kat atas riba abang berdering!

ABANG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! pandainya hang buat soqa macho hang!!! Firdaus konon! GEDIKS!



jalan masuk bilik....

acecececeececec Firdaus........... mak! dah nak kawen dah anak mak yang tu... bagi kawen buang la...... hahahaahhahaah!

mak geleng-geleng kepala (padahai dia pun dah berkomplot dengan depa tuh tadi)

DASAR!!! sesedap oren ja no.. takpa2.. ada hari ada batas oiiiiiii.........

masuk bilik, baring tutup muka dengan bantal!




cuba bagi cadangan, apa yang CD patut buat kat abang CD sekarang!???? SAKIT HATI OIIIIIIII




*kali pertama terkena macam ni.. T_T






okeh rojer n out! bye2 ^_^

19 Habaq jugak:

Sis AI said... [Reply Sini]

Wakakakaka!!! Cikgu, mati2 sy ingt cikgu bakal brkahwin! Lalalala~
Klu sy cikgu, mmg dh segan tahap gaban dh.. Ades, mau kena mancis kpala dh, sbb malu sgt2. Hehehehe! Tp msti muka ckgu merah padam kan. Ngeh3!

sizziey darliana said... [Reply Sini]

heheeh... hampir nak ucap tahniah dah sebelum habis baca tadi ..... :D

Noor Adibah Binti A.Latif said... [Reply Sini]

amboiii!!!
serius ibah ingat betul laaa citer cik chahaya ni kena lamar! hikhik :) kelakar laaa...

BARU NAK KATA CONGRATES! tapi.. -.-

Cha_Haya said... [Reply Sini]

sis AI: he3! tau xpa!!! malu sangat... smpai mcm pakai pemerah pipi 10 inci... =.=

Sizziey darliana :eh jgn2! belum lgi.. lambat lgi.. he3.. >.<

Cha_Haya said... [Reply Sini]

cik Ibah : haha.. tidak! jangan ucap congrarates lgi.. xsampai masanya lagi.. cik ibah dulu kot nti dpt ucapan dri chahaya.. he3.. ;D

Haruno Hana 하나 said... [Reply Sini]

hahahahaha XD lawak la.. jahat giler pekena camtu... kalo Hana kena, mmg akn cri jalan camne nk kenakan abg CD.. ganggu dia dating la.. hehe

Cha_Haya said... [Reply Sini]

Hana : abg2 dan kakak2 CD semua dh berkawin.. abg yg kenekan CD tu dh ada anak sorang pon.. yg tinggal CD dengan adik je blum kawen.. tu susah tu! xtau nak balas ape! geram sangat!klu x bole kacau dia dating kn? isk!

aReLaN said... [Reply Sini]

hahahahahahahahah...nak gelak guling2.adoiyai.memang terbaik la abang,mak pe sume pakat2 kenakan CD.

Cha_Haya said... [Reply Sini]

aReLaN : tau xpa.. geram sangat! yang penting mak tu.. boleh pulak bersubahat! eeeeeee menci! sampai sekarang malu lgi ni.. =.=

Marhamah Junaisha said... [Reply Sini]

alooo..kesian nya....

Si Jagung said... [Reply Sini]

hahaha...papon tahniah lah...anda telah mendapat panggilan hangit..hehehe

my eyes for shine said... [Reply Sini]

hahahak . kelakar la cahaya ni !! . asek tergelak jek dibuatnye . kne lamar dgn abg sendiri rupenye . kahkahkah. tak bole blaa~ :'D

Cha_Haya said... [Reply Sini]

marhamah : tu la.. kesian kn? terkena kaw2 punya..

Si jagung : first time tau kena panggilan hangit nih.. tensen2!!!


mefs : mmg xbole bla!! mak tu la yg memantapkan lgi rancangan jahat abang! eeeeisshhh...

Cik FaRiZaM said... [Reply Sini]

sy bc dr atas sampai akhir...leh wat novel ni...isk isk...

leh plak wat main2 hal hal kawin ni.....

Cha_Haya said... [Reply Sini]

Farizam : he3.. leh wat novel? >.<

sje la diorang.. sbanrnye saje je tu.. sbb lps ni giliran CD plk.. hu2.. xsbar nk buat kenduri gamaknye.. ahahaha

Sang Pemerhati said... [Reply Sini]

Assalamualaikum..pon pon...nak makan nasi minyak haaa,, shian kak farhan kita ni..hehehehe..letak katak dalam kasut dia ! XD

Cha_Haya said... [Reply Sini]

sang pemerhati : waalaikumussalam. haaakkk!!! SP!! uittt lama xnampak kome! he3.. eh kite xnak pun.. mak abg dgn kakak tu yg sbr nk kenduri.. haha.. eeeuwww jgn la.. xsuka katak!! =P

si kiut lavender said... [Reply Sini]

kikiki


teruk punya abang doe...ahaks...:D

Cha_Haya said... [Reply Sini]

SKL : tau xpe! xsabar nk mkn nasik minyak katenye.. tah pape! lmbt lgi kot.. >,<

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...