Welcome! Have A nice Day ~_^

Wednesday, April 18, 2012

NIKMAT LUPA YANG SERING TERLUPA

Tidak mungkin Allah menciptakan sesuatu itu hanya Sia-sia.,dan Tiada gunanya.

 TIDAK MUNGKIN!

Setiap pengaturannya adalah Nikmat untuk kita. Termasuklah LUPA.

cuba hampa pikiaq, bagaimana jadi kalau kita tidak dianugerahkan dengan nikmat lupa.?

 Sepanjang umur kita akan terseksa kerana tidak boleh melupakan peristiwa pahit di masa lalu.

Atau sepanjang umur kita menjadi malas kerana terlena oleh indahnya kenangan di masa silam.

Kita juga mungkin akan menjadi seorang pendendam kerana tidak boleh melupakan kesalahan yang orang lain pernah lakukan terhadap kita.

Jadi inilah yang dimaksudkan dengan NIKMAT LUPA,

LUPA ni pun ada fungsinya.

tetapi nikmat ini pula yang sering kita lupakan!.



khas untuk kaum lelaki --,

kita harus bersyukur akan nikmat lupa yang di kurniakan oleh Allah swt. Sesungguhnya Dia maha mengetahui dan maha bijaksana dalam mengatur hidup kita.

kerana Dialah perekacipta.

Oleh itu  jangan pula kita lupa untuk sentiasa mengingatiNya.

best kan kalau time puasa, kita lupa, lepas makan kenyang-kenyang baru ingat balik.. “Eh sekarang bulan ramadhan la!”  penah jadi tak?? kih3 ;p

ingat, jangan buat-buat lupa sudah la! Terlupa, dan buat-buat lupa adalah perkara yang berbeza! -__-



(CD ingatkan hari ni dah khamis =.= )

5 Habaq jugak:

Sis AI said... [Reply Sini]

Hmm, btul tu. Part positif, itu la yg bgusnya. Klu kita ni kuat ingt, mmg jdi mcm ni la, slalu dendam. Sy pun boleh hadap hidup sy dsebabkn sy mmpu lupa bnda ngatif yg lpas. Klu tak.. Taktau la apa akn jdi kat sy harini.

Cik FaRiZaM said... [Reply Sini]

hmmm smua org pelupa kan...eheh

salam perkenalan & follow ur blog :D

Cha_Haya said... [Reply Sini]

sis Al : betul tu.. tu lah nikmat lupa yg Allah kurniakan.. =)

Farizam : a'ah! kalau sape yg ngaku dia xpenah lupa tu mmg nak kena sekeh!ekeke>.<

okeh nti CD terjah blog Farizam balik.. =)

Cik FaRiZaM said... [Reply Sini]

menunggu update dr blog anda LD

si kiut lavender said... [Reply Sini]

skl memang jenis cepat pelupa...wuwuwuuwu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...